Loading...

❤ Radi vám pomôžeme s objednávkou po telefóne: +420 776 634 912 - po-pi 9:00-16:00 ❤

×

info@lyke.sk+420 776 634 912po - pi 9:00 - 16:00

0
Loading
Košík je prázdny
DO DOPRAVY ZADARMO ZOSTÁVA UŽ LEN  

Kategórie

Kategórie

Reklamačný poriadok pre spotrebiteľa

I. Kto sme a čoho sa tento reklamačný poriadok týka

1. Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného prostredníctvom webových stránok www.lyke.sk od spoločnosti JB-software s.r.o., IČO: 05421021, zapísanej v obchodnom registri Krajského súdu v Ústí nad Labem pod sp. zn. C 38119 / KSUL (ďalej len "my").

2. Tento reklamačný poriadok sa použije len pre prípad, kedy je kupujúcim človek, ktorý s nami uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú alebo obdobnú činnosť (ďalej len "vy").

3. Cieľom tohto dokumentu, reklamačného poriadku, je vysvetliť vám, ako môžete uplatniť svoje práva z chybného plnenia a ako prebieha reklamácia.

4. Tento reklamačný poriadok je súčasťou našich obchodných podmienok.

5. Všetky informácie, ktoré nám oznámite, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať.

II. Práva z chybného plnenia, reklamačný proces

Za čo zodpovedáme

6. Zodpovedáme vám za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že v čase, keď preberáte tovar, zodpovedáme najmä za to, že:

  • má tovar vlastnosti, ktoré sme si dohodli, a ak chýbajú dohodnuté, také vlastnosti, ktoré sme my alebo výrobca popísali alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nami uvedenej; 
  • sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie uvádzame;
  • tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

7. Zodpovedáme za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe, ak nie je na obale uvedená iná doba.

Uplatnenie práva z chybného plnenia

8. Reklamáciu, prosíme, uplatnite na e-mail: info@lyke.sk alebo listom na adresu: JB-software s.r.o., Švermova 268/76, Liberec, 46010, Česká Republika

9. Formulár alebo sprievodný list k vami uplatnenej reklamácii musí obsahovať nasledovné náležitosti:

  • vaše kontaktné údaje, popis chyby a požiadavky na spôsob vybavenia reklamácie;
  • preukázanie nákupu tovaru (najlepšie priložením dokladu o kúpe).

10. Tovar, ktorý podľa vášho názoru obsahuje vadu, zašlite spolu s reklamačným formulárom na vyššie uvedenú adresu. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, musí byť čistý a kompletný. Pokiaľ sa jedná o látkové výrobky, tovar musí byť vypraný. V opačnom prípade nie sme povinní sa reklamáciou zaoberať a tovar vám zašleme späť na naše náklady.

11. Pri uplatnení reklamácie obdržíte prostredníctvom elektronickej pošty písomné potvrdenie - reklamačný protokol, slúžiaci ako doklad pri vysporiadaní reklamácie. V reklamačnom protokole sú uvedené nasledujúce informácie: kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete.

Chyby tovaru

12. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

13. Ste oprávnený uplatniť právo zo závady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.

14. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa vám zaväzujeme, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

15. Ak ste nám vytkli vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú nemôžete chybný tovar užívať.

16. Záruka a nárok zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na:

  • opotrebenie tovaru jeho obvyklým užívaním, napr. povolená guma pri prestieradlách alebo povytiahnuté vlákna u froté materiálov;
  • použitý tovar, keď vada zodpovedá miere opotrebenia, napr. opotrebovaný zips pri obliečkach; 
  • vady, o ktorých ste vedeli, alebo ktoré ste sami spôsobili, napr. ak ste odtrhli gombíky alebo pokazili zips.

Ako reklamovať

17. V záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti môžete uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať u vady, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):

  • odstránenie chyby dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
  • bezplatné odstránenie vady opravou;
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
  • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

18. Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

19. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), máte nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

20. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľnej vady po oprave opakovane (zvyčajne tretia reklamácia pre rovnakú závadu, napríklad nefunkčný zips pri obliečkach, alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby súčasne), máte právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.

21. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru sa uplatňujú u nás ako predávajúceho.

22. Vydáme vám potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete; a tiež potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

23. Pri uplatnení reklamácie ste povinný nám povedať, aké právo ste si zvolili. Zmena voľby bez nášho súhlasu je možná len vtedy, ak ste žiadali opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si nezvolíte svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, máte rovnaké práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

24. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môžete požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.

25. Ak preukážeme, že ste pred prevzatím o chybe tovaru vedeli alebo ju sami spôsobili, nie sme povinní vášmu nároku vyhovieť.

26. Za vadu plnenia sa nepovažuje prekážka spôsobená vyššou mocou.

Vybavenie reklamácie

27. Najneskôr do troch pracovných dní rozhodneme o vašej reklamácii, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia vám v tejto lehote oznámime.

28. Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s vami písomne ​​nedohodneme na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty máte rovnaké práva, ako by sa jednalo o podstatné porušenie zmluvy.

29. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy ste si boli povinní tovar vyzdvihnúť.

30. Máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, tieto náklady sú chápané ako najnižšie možné. O preplatenie týchto nákladov musíte požiadať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z chybného plnenia, inak vám nemusia byť priznané.

31. Zašleme vám elektronicky potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy a o dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.